ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ԹԵՐԹԻԿ 21
Բլոգներ, կամ ցանցային օրագրեր
· «Բլոգ» (http://en.wikipedia.org/wiki/Blog, http://hy.wikipedia.org/wiki/%D4%B2%D5%AC%D5%B8%D5%A3) բառը weblog անգլերեն բառի կրճատ տարբերակն է: Այն խմբի կամ անհատի կողմից ստեղծվող և հրապարակվող ցանցային օրագիր է: «Վեբլոգ» եզրը Օքսֆորդի բառարանում ավելացվել է 2003թ.: Բլոգները որպես երևույթ համացանցում հայտնվել են վերջին ժամանակներս:
· Քանի որ ցանցային ամսագրերի հեղինակները, կամ բլոգավարները (bloggers) հրապարակում են ցանցում հոդվածներ և այլ տեղեկատվություն, այս միտումը ուղղված է եղել նորությունների խմբերի մեծածավալ տեղեկատվական հոսքը կառավարելուն (տե՛ս 8-րդ տեղեկատվական թերթիկը` նորությունների խմբերի մասին):
· Թեև որոշ քաղաքական գործիչներ և հանրաճանաչ մարդիկ սկսել են զբաղվել Բլոգների ստեղծմամբ, ցանցային օրագրերը շարունակում են սերտորեն ասոցացվել իրենց կարծիքները հրապարակող և առօրյա կյանքի մասին խոսող սովորական մարդկանց հետ:
· Բլոգների վերջին շրջանի ժողովրդականությունը հանգեցրել է նրան, որ ստեղծվել են բազմաթիվ կայքեր, որոնցում առաջարկվում են նյութեր ստեղծելու և հրապարակելու համար անհրաժեշտ ծրագրաշար:
. Ցանցային օրագրում կատարված յուրաքանչյուր մուտքագրմանը կարող է ավելացվել մեկնաբանություն, ինչը ստեղծում է քննարկումների և նոր գաղափարների երևան գալու հնարավորություն: Մոբլոգ (moblog) անվանվանմամբ (http://en.wikipedia.org/wiki/Moblogging) նշվող բջջային հեռախոսների Բլոգները ի հայտ են եկել վերջերս` հեռախոսներում էլեկտրոնային փոստի գործառույթի ստեղծման շնորհիվ (տե՛ս 20-րդ տեղեկատվական թերթիկը` շարժական տեխնոլոգիաների վերաբերյալ):
· Տեսաբլոգինգը (Vlogging) (http://en.wikipedia.org/wiki/Vlog) նոր միտում է. այստեղ օգտվողներն իրենց տեսանյութերի հետ միասին տեղադրում են նաև մեկնաբանություններ:
· RSS (կայքի ընդարձակ ամփոփում) (http://en.wikipedia.org/wiki/RSS կամ http://hy.wikipedia.org/wiki/RSS). Այս եղանակը ներկայումս կիրառվում է ցանցային օրագրերը միավորելու համար: Այն մարդիկ, ովքեր ցանկանում են իրենց ստեղծած բովանդակությունը հրապարակել այլ կայքերում, կարող են այն հասանելի դարձնել XML (http://en.wikipedia.org/wiki/XML) «նշագրման ընդարձակվող լեզվի» օգնությամբ:
XML-ն կոդի տեսակ է, որը նման է HTML-ին. այն հայտնի է նաև «feed» անվանմամբ: Ըստ էության, այն թույլ է տալիս ընթերցողներին «բաժանորդագրվել» բովանդակությանը և փոխանցել վերջիններիս բլոգի թարմ նորությունները, որպեսզի այդ տեղեկությունները ստանալու համար նրանց հարկ չլինի այցելել բլոգ: Սա թվում է, թե բարդ է հասկանալ, սակայն իրականում նախանշված տարբերակ է շատ բլոգավարման ծրագրերում:
Բլոգավարման կրթական կիրառումները |
· Բլոգները սովորողներին հնարավորություն են տալիս վերահսկել իրենց ուսուցման գործընթացը և ստեղծել հասարակական ֆորում` իրենց մտքերն ու զգացմունքները հրապարակելու համար:
· Բլոգները կարող են օգտագործվել որպես ուսուցման նորարարական գործիք`քննարկումների և համագործակցության համար: Օրինակ` ժամանակակից գրականության դասին բլոգավարումը կիրառվել է «Մեղուների գաղտնի կյանքը» (The Secret Life of Bees http://weblogs.hcrhs.k12.nj.us/bees/) վեպն ուսումնասիրելու համար: Հեղինակը գրել էր դասի ներածություն` հրավիրելով սովորողներին ու ծնողներին գրել յուրաքանչյուր օրվա ընթերցանության առաջադրանքի վերաբերյալ իրենց տպավորությունները: Այնուհետև հեղինակը կատարել էր իր մեկնաբանությունները (տե՛ս <http://weblogs.hcrhs.k12.nj.us/bees/>):
· Մասնագետները մատնանշում են, որ բլոգավարումը եռաստիճան գործընթաց է: Դրա նկարագիրը կարելի է գտնել` հետևելով <http://thejournal.com/Articles/2004/02/01/Content-Delivery-in-the-Blogosphere.aspx?sc_lang=en&Page=1> հղման մեջ: Բլոգավարները պետք է շարունակաբար մշակեն, զտեն և հրապարակեն նյութեր: Մեկնաբանության համար նյութ որոնելով` սովորողն ավելի ու ավելի լավ է ծանոթանում տարբեր տեսությունների և գաղափարների հետ և զարգացնում բովանդակությունը քննադատորեն վերլուծելու համար անհրաժեշտ հմտություններ:
· Տեխնոլոգիան կրթության մեջ կարող է օգտագործվել որպես շարժառիթ: Սովորողներն հետաքրքված են Բլոգներով, քանի որ վերջիններս նորույթ են և տալիս են ինքնարտահայտման հնարավորություն: Այս հանգամանքը կարող է օգտագործվել որպես տարատեսակ առարկաներ ուսուցանելու գործիք:
· Բլոգները դասարանի յուրաքանչյուր սովորողի հնարավորություն են տալիս մասնակցելու տարբեր տեսանկյուններ առաջարկող քննարկումներին:
Էթիկական նկատառումներ և ռիսկեր |
· Սովորողներին հիշեցրե՛ք, որ նրանք չպետք է հանրությանը հասանելի համացանցային տիրույթներում հրապարակեն այնպիսի անձնական տեղեկություններ, որոնք չէին բացահայտի արտացանցային շփումների ժամանակ: Այս խնդիրը հատուկ է Բլոգներին, որոնք բնույթով անձնական են: Անգամ անանուն բլոգավարումը միշտ չէ որ անանուն է ամբողջովին, բացի այդ բլոգի հեռացմամբ պարտադիր չէ որ բլոգի ողջ բովանդակությունը վերացվի տեսադաշտից:
· Եթե ունեք տեխնիկական հմտություններ, բլոգը կարող եք ստեղծել «զրոյից»: Շատերը օգտվում են այնպիսի կայքերից, որոնք առաջարկում են բովանդակությունը ստեղծելու և այն որպես բլոգ հրապարակելու համար անհրաժեշտ գործիքներ: Դպրոցական բլոգների <http://www.schoolblogs.net> պորտալը և Blogger-ը (տե՛ս ստորև բերված տեղեկությունը) անվճար ծառայություններ ապահովող հանրաճանաչ հոստեր են: Այնտեղ կան դյուրին, քայլ առ քայլ տրվող ցուցումներ, որոնց օգնությամբ դուք ստեղծում եք հասցե, վերնագրում եք բլոգը և ընտրում ձևանմուշ:
· Բլոգը թողարկելուց հետո, դուք կարող եք հիմնական վեբ էջում ստեղծել և խմբագրել նյութեր: WYSIWYG ձևաչափը (http://en.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG) հանրահայտ ծրագրային ինտերֆեյս է, որը չափազանց դյուրին է օգտվողների համար:
· Ձեր բլոգի այցելուները կարող են մեկնաբանել բովանդակությունը` սեղմելով յուրաքանչյուր նյութի վերջում տեղադրված մեկնաբանություններ (comment) հղումը:
· Մեկնաբանություններն անպայման հարստացրե՛ք գերհղումներով և պատկերներով: Այս գործառույթների համար նախատեսված սեղմակները պետք է լինեն ձեր տեքստային բլանկի վերին հատվածում տեղադրված գործիքների վահանակում:
· Բլոգը մեծ հնարավորություն է տալիս հրապարակել ձեր կարծիքները, սակայն դուք կարող եք ցանկանալ պաշտպանել ձեր մասնավորությունը` օգտագործելով կեղծանուն և գաղտնի պահելով որոշ անձնական տեղեկություններ:
· Անձնական տեղեկությունները բլոգում բացահայտելուց հատկապես պետք է զգուշանան պաանիներն ու երիտասարդները:
· Հարգե՛ք հեղինակային իրավունքի օրենքները, և մի՛ օգագործե՛ք այլ անձանց բլոգների դիզայնը առանց իրենց թույլտվության:
· Սկսե՛ք վարել ձեր սեփական բլոգը և ծանոթացե՛ք նրա կիրառությանը նախքան այն ձեր դասերին ներկայացնելը: Գաղափարների և ներշնչանքի համար կարող է օգտակար լինել այլ Բլոգներ այցելելը: Դպրոցական Բլոգների (http://www.schoolblogs.net/) կայքը ունի ավելի քան 4 000 անդամ, և օգտվողներին առաջարկում են հրապարակել իրենց Բլոգները:
· Բացատրեք սովորողներին բլոգավարման սկզբունքը: Բերե՛ք լավ ու վատ բլոգների օրինակներ: Այնուհետև նրանց տվե՛ք հստակ սահմանված կանոններ, որոնք կարող են սահմանել նյութերի երկարությունը, նյութեր տեղադրելու հաճախականությունը, թեմաները, գերհղումների և լուսանկարների թիվը և այլն: Սովորողներին հանձնարարեք վարել բլոգ, քննարկել իրենց փորձառությունը և մեկնաբանել այլ անձանց բլոգները:
ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ԹԵՐԹԻԿ 22
ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՑԱՆՑԵՐ
|